srijeda, 6. studenoga 2013.

Litva - put do (Budimpešta + Varšava)

2013. je za mene definitivno bila godina putovanja, a na blogu sam sve to tek spomenula - slike, konkretnog dojma ili savjeta nigdje. Danas ćemo to ispraviti i to sa, po meni, možda najinteresantnijim putovanjem. 

Put u restoranu je najbolji put.
Krajem kolovoza sam putovala na 10-dnevnu razmjenu u Litvu. Imala sam sreće da sam putovala s dvije cure s kojima radim ili sam radila, pijem kave i ostalo, a pridružile su nam se i druge dvije cure koje se također znaju od prije, a poznaju i ovaj moj par. Četiri socijalne radnice i psihologinja, čovjek bi rekao da ćemo stvari rješavati konstruktivno i asertivno, ja porukama i to. Nda. Cugale smo, puno :D

Budimpešta nas nije voljela.
Budući da sam ja već navikla da je direktnu, a povoljnu vezu apsolutno nemoguće naći, nas 5 se uputilo na vrlo buran dvotjedni put. Krenule smo vlakom iz Zagreba do Budimpešte. Vlak je bio krcat, a restoran prazan - trebam li uopće napomenuti da smo se nas 5 + 5 torbi tamo zbuksale i pile pivo i pokvarenu kavu cijelih 7 sati? Što mi, sad kad razmislim, objašnjava kako smo unatoč 4 sata rupe uspjele stati u krivi red, trčati po aerodromu u Sam u Kući modu, izgubiti jednu od nas, panično se razbježati, naći ju kako s hlačama do koljena plače na stepenicama i umalo zakasniti na let. Koji je bio jedan od najgorih - pritisak u ušima je bio grozan, a turbulencije posebno kripi. Pilot je bio Hrvat :D

Suludo kontradiktorna Poljska - divam metro i aerodrom, jeziva autobusna stanica.
U 10 navečer stižemo u Varšavu, ja imam crveni fascikl sa svim kartama i mapama kretanja - smijali su mi se, al bilo im je drago :D Bus nam ide tek iza ponoći pa se družimo na najjezivijem mjestu ikad - varšavskom autobusnom kolodvoru -.- Sreća pa je bus iza bio divan - udono sjedalo koje se može odmaknuti od osobe do <3, wi-fi, ekrančić s netom, glazbom i filmovina na svakom sjedalu i dekice i slušalice po potrebi.
Gledala sam Australiju :D

That's what I'll call a bus from now on.
Put busom Varšava - Vilnius trajao je 7 sati s jednim stajanjem. U Vilnius smo stigle oko 6 ujutro i imale 6 sati za ubiti jer se u hostel moguće čekirati tek od 1. Daljnji post i slike slijede sutra, razdužilo se već ovo, a nisam još pokrila ni policiju, puzanje po blatu, gubitak sve pokretnine i boravak u HR ambasadi <3

Summa summarum? Za sad.

Vlak Zagreb - Budimpešta - 240kn (povratno) + kave i pive. I kikiriki :D
Metro Budimpešta (linije 2 i 3, pa bus 200E do aerodroma) - transfer ticket 530 forinti
Avion Budimpešta - Varšava - 50 eura (povratno)
Vlak kroz Varšavu (linija 1) - 1 euro (cca)
Bus Varšava - Vilnius - 36 eura povratna karta + najbolja korisnička podrška evah, i post sam tome posvetila!

7 sati u vlaku, 1 kava i 2 pive, 1 izgubljena osoba, 1 kripi, ali kratki let, 1 jezivi pothodnik i autobusna stanica, ali dobar kebab i 7 sati čekanja pred nama nakon 20 sati puta i možda 4 sata sna.

Na put smo krenule 17.08. u 10 ujutro, u Vilnius smo stigle 18. oko 6. Ako se odvažite na takav kaotični presjedajući put, toplo vam savjetujem da se ne pravite pametni i ne igrate na sreću.

1. Dobro zguglajte sve moguće opcije i linije (posebno unutargradski prijevoz) i znajte točno gdje ulazite i izlazite.
2. Isprintajte mape gradova i prijevoznih sredstava. Zaokružite bitne točke i označite rute.
3. Planirajte sitne troškove i imajte pripremljen novac za njih.
4. Bukirajte hostele i označite rute do njih na pripremljenim kartama.
5. Bolje je izgubiti dan, nego u gužvi osobu ili imovinu :D Vani su hosteli fakat povoljni (ispod 10 eura, bliže 5!), a hranu uvijek možete nositi sa sobom.

Vidimo se sutra u nastavku!

Broj komentara: 10:

  1. ja sam totalna kukavica za ovakva putovanja, mada ko zna mozda bih se i snasla bolje nego sto mislim kad ne bih imala izbora :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Snašla bi se, bez brige :D Doduše ja sam opet tip da su mi te bezglave stvari super, a organizirana putovanja me smore... Nije sve za svakoga :)

      Izbriši
  2. Bome se nadam da ste dosta love ustedile ovakvim cjepkanjem :D Iako je fora i malo vise toga vidjet ovako usput

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jesmo, jako puno. Kartu smo platile 2-3X manje. Neke opcije su bile i po 500 eura.

      Izbriši
  3. jedva čekam nastavak posta :))) sad mi se baš ovako putuje negdje!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja bih ovo uvijek i svugdje preporučila iako sad kad gledam unatrag ne znam kako nismo ispalile i poklale se :D

      Izbriši
  4. uuu, sutra ide pravi deal, ovaj post mi je bio malo stresan. kad smo kod toga, mogla bi ja i o svome putu u Split :onesvjest: :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jes, jes! Ma ajde, još nisam ni krenula :D Mislim da će zadnji biti najbolji :D

      Izbriši
  5. aaaaaaa jedva čekam nastavak! genijalno! ovako nešto bi se i meni dogodilo sigurno! :D i moja prija je prije 3 godine išla u Vilnius na nekakav lingvistički skup (štajaznamsadtočnošta) i išla je autom. ne tribam govorit da je najgora vozačica ikad (nadam se da nikad neće pročitat ovu moju iskrenost). Oduševljena je tim krajem, puno mi je pričala o ljudima i običajima.
    Čekam idući post! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je, užasno je interesantno vidjeti kako tako relativno blizu (jer Europa je mala) postoji toliko razlika :)

      Izbriši