subota, 23. studenoga 2013.

psycho killer ilitiga hannibal opsesija.

Ne znam kako stojite s poznavanjem Hannibal sage, ali ja do prije mjesec dana nisam znala... well, ono što znam danas :D Sve je počelo jednom lijenom subotom početkom mjeseca i mojim polumračnim raspoloženjem kada sam odlučila pogledati Kad jaganjci utihnu i Hannibala.


Silence of the lambs (1991) ste, vjerujem, svi pogledali. Priča prati (soon to be) detektivku Clarice Starling koju glumi Jodie Foster, a koja pomaže pri rješavanju slučaja Buffalo Billa. Buffalo Bill ubija svoje žrtve i nakon toga im skida kožu, a Hannibal u ovoj priči pomaže Clarice proniknuti u motive zločina, što će joj pomoći riješiti slučaj i naći ubojicu.

Moram priznati da sam osobno jako slaba na filmove 90-ih - od obiteljskih do trilera. Nisam ni sama sigurna zašto, ali mi se čini da su castinzi bili puno bolje obavljani, da su glumici bili običnoizgledajući ljudi i da je priča još uvijek bila bitnija od efekta.

U svakom slučaju film me totalno oduševio i istu večer sam se bacila na Hannibala.


Hannibal je film Ridleya Scotta iz 2001. godine i vraća Anthonyja Hopkinsa u ulozi serijskog ubojice Hannibala Lectera. Uz njega se u ulozi Clarice Starling pojavljuje Julianne Moore koja zamjenjuje Jodie Foster. 

Radnja se odvija deset godina poslije događaja iz Jaganjaca i vrti se oko pokušaja agentice Starling da uhiti Lectera prije nego ga njegova jedina preživjela žrtva, Mason Verger, uhvati i ubije. Lokacije radnje filma variraju između Italije i SAD-a.

Hannibal je onaj film s mozgom. Ljudi generalno tu povežu moja raspredanja :D
Nešto lošiji od prethodnika (koji je daleko najbolji od svih), ali s mnogo potencijala tamo do tih finalnih scena. Mislim da se poslije 2000. valjda nije snimio niti jedan kvalitetni psihološki triler jer ekipa jednostavno pretjera. Ne znam kako bih to drugačije rekla. Ono, ko da im je bed ne iskoristit svu dostupnu tehnologiju pa se zaigraju ko klinci...

Tu sam negdje ja počela guglati što bih još mogla gledati i shvatila da nisam pogledala Red Dragona (2002.), prequel Jaganjaca i noviju verziju Manhuntera iz 1986. 


Ovo je film u kojem saznajemo u kojem je trenu Hannibal završio u zatvoru i film u kojem Willu Grahamu (s kojim ima kompliciranu prošlost - a kojeg glumi seksej Norton :3) pomaže riješiti slučaj ubojice kojeg nazivaju Tooth Fairy, a koji ubija južnjačke obitelji za vrijeme punoga mjeseca.

Mene je ful oduševila razina patologije u ovom filmu (jel smijem ja ovo reć? :D) i moja love-hate veza s mladim Ralphom Finnesom. Neki dan sam s par ljudi pričala o onom efektu kad ti je netko bazično ljigav/odbojan/kripi/neštoneštima, a u isto vrijeme ful privlačan. E to.

Nakon filmova s Anthonyjem, odlučila sam pogledati i Hannibal Rising, film iz 2007. i prequel svim snimljenim Hanibal filmovima. On priča priču o Hannibalovom djetinjstvu i kako je postao to što jest.


Film se baš i nije posebno proslavio, ali meni je bio čisto OK, čak i bolji od toga. Moguće da je tu veliku ulogu igrao i mladi Hannibal - Gaspard Ulliel :3 To vam je onaj likić iz Chanel Blue reklame. 


Vidite samo tu kosu! Koji geni!

Eeeniveeej, tu sam negdje otišla na kavu s frendicom koja mi je rekla da su Hannibal knjige, autora Thomasa Harrisa, puno bolje od filmova i neka svakako pročitam bar Jaganjce. Igrom slučaja, taj roman imala sam na stražnjoj strani najviše police pa sam se odmah bacila na čitanje. 


Roman je, za početak, opravdao sva moja očekivanja i mislim da će nakon čitanja dobiti prilično visoku ocjenu na Goodreadsu. Isto tako, oduševila me i činjenica da radnja filma u potpunosti odgovara radnji knjige - do te mjere da čitam i vizualiziram si scene. Nema onog neugodnog "otkud ovo smeće" ili "a zašto nema... onog superkul detalja" osjećaja.

Za kraj - Hannibal serija!


Ako nisam zastranila ovaj mjesec, neću nikad :D Hannibal je serija nove produkcije (2013.), na prvoj smo sezoni, dobra je - vrijeme je da uhvatite vlak ako vas imalo interesira :)

Jeste gledali/čitali što od navedenog? Ili ste se suptilo odsubskrajali od mene ovog trena? :D

Broj komentara: 6:

  1. Gledala, citala, volela :)) Jaganjci su mi u rangu sa Seven po morbidnsti :) dgledah prvu epizodu serije i batalih..ide zima pa ce se nadoknaditi
    Btw, ni jedna fotka se ne vidi :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kak to, ja ih sve vidim :/ I jes, 90-e su zlatno doba trilera!

      Izbriši
  2. nekad davno gledah jaganjce nisam ni znala da postoje knjige dok ti tu nisi stavila XD cula sam da je i serija ta dobra, al ne znam jos hocu li gledat

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam znala za seriju :o I bolje, već ih ionako pratim hrpu, s tim da već gledam dosta serija zbog kojih kasnije ružno sanjam :D
    Ali super si to napisala, od filma za koji svi znaju do knjiga za koje malo tko zna. Ja sam inače uvijek fan knjiga, radije ću pročitati knjigu nego pogledati film. Osim u slučaju Hobita i Gospodara prstenova, tu su mi filmovi bolji, knjige su mi poooomalo dosadnjikave :p

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za ove knjige imaš svaku preporuku, odlične su! Bar ova što sam ju pročitala, jel.

      Izbriši